Huginn funderar

lite över livet. Husse pratar om att jag ska tränas och senare tävlas med i IPO. Det låter ju kul tycker jag men funderar så klart om det verkligen är det? Husse menar att jag ska vara jätte lydig och lära mig spåra ordentligt innan jag får börja skyddsträna, men det är ju det där med att bita som jag tycker verkar jättekul. Eller rättare sagt så tycker jag att det är jättekul och enligt mig själv så är jag redan rätt duktig på det.
Det är bara husse som är tråkig och lite gnällig som säger att jag inte får bitas, han påstår att det gör ont och att han önskar att jag ska tappa mina vassa mjölktänder, men jag kan inte förstå varför. Tyckte själv att det var jätteroligt när jag bet han i fingret så att han började blöda. Husse tror att det var en olyckshändelse och att jag missade leksaken och råkade bita han, men egentligen så var det bara så att jag vill kolla hur han smakade, men säg inte det till husse.
Sen ska jag tydligen ha rätt bra anlag för att bli duktig på det här med IPO, mamma ska tydligen vara uppe i IPOIII och tävlade i SM 2009 och pappa är tydligen väldigt duktig under träning och förväntas bli en stjärna och sen har min farfar tydligen vunnit något som heter VM under 2007, men jag vet inte riktigt vad det är för något, ska fråga husse om det någon gång.  Jag får väl helt enkelt vänta och se och försöka göra som husse säger, för han verkar bli sådär glad och ge mig massa beröm och belöning när jag gör som han vill och det tycker jag är jättekul. Nää nu är jag trött och ska nog ta och sova lite ett tag så att jag orkar leka och busa lite senare idag.
Här är min mamma Atenagården´s Daldie under SM 2009



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0