Farlig

Tycker ni att jag ser farlig ut?

Det var det en tjej idag som tyckte att jag gjorde.

Var idag och tog en fika tillsammans med Bosse på Roslagens Hundbevakning. Sen när vi stod utanför och snackade lite skit medan lille Huginn skulle kissa så är det en tjej som ropar tvärs över gården och frågar om vi kan koppla hunden. Bosse och jag tittar på varandra och undrar om hon verkligen menar allvar, menar hon att hon vill att jag ska koppla lilla söta Huginn som är knappt 12 veckor gammal? Sen säger hon att hon är hundrädd och att hon tycker att det är läskigt att han är lös och att hon inte vågar gå ut annars. Efter det kallar jag givetvis in han och sätter han bredvid mig och lägger min hand på han och klappar honom så att jag i hennes ögon ser ut att hålla i han.
Nog för att jag vet att det finns personer som är hundrädda och jag tycker att man ska respektera det, men det här måste nog ta priset. Behöver jag säga att jag och Bosse skämtade och skrattade ganska mycket åt hela händelseförloppet efter att hon hade gått.
Vi önskar er alla en trevlig kväll i snöstormen nu...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Stackars människa att vara så hundrädd! Har mött folk som är mer rädda för små hundar en stora, konstigt? ja men så kan det vara, kunde inte komma nära min lilla Pinscher men hälsade gärna på min Grand Danois.

Så vi hundägare får respektera och visa hänsyn. Alla kan ju inte gilla våra älsklingar.

Ha det bäst!

2010-01-27 @ 23:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0