Kliv upp

Det tyckte Huginn att jag skulle göra klockan klocka 07:30 idag och det kändes sådär måste jag säga då klockan var närmare halv tre när jag somnade. Tror att han har en inbyggd mat och sov klocka precis som Skalman hade. Försöker att ge han mat på lite olika tider under dagen så att man ska slippa få en hund som vet precis vilken tid han ska få mat och blir jobbig och håller på om han inte får det just då, men just hans frukost verkar han bestämt vilja ha vid halv åtta ungefär.
Just nu kör jag lite nosaktivering med han då jag gömt lite torrfoder bland en massa filtar i hans bur. Har kört det här några gånger nu och det går bara snabbare och snabbare för han att hitta alla matbitar. Det är nosen ner i backen och nosa intensivt som gäller, så det är bara hoppas att det går lika bra sen när vi ska börja spåra ute.
Ska snart börja göra mig färdig för en sväng ut och miljöträna med han också.
Önskar er alla en trevlig måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0