Fullt upp

Idag har jag och Huginn tagit igen lite vad vi har missat i helgen när vi har tagit det lugnt. Först var vi iväg hos en kompis och hjälpte till att klippa klorna på hennes hund och givetvis så fick lillen passa på och leka lite då också.
Sen efter det så vart det en promenad rakt igenom hela Vallentuna Centrum, gick riktigt bra och han verkar faktiskt ha förstått någorlunda att det är husse som bestämmer vilka man får hälsa på och att man ska gå dit husse tycker.
Sen fick lillen ligga i bilen och sova ett tag medan jag var inne på ett café och tog en fika tillsammans med Bosse, är alltid lika kul att fika och snacka med honom då vi allt som oftast diskuterar något roligt och kommer på massa sjuka och roliga grejer.
Efter det så bar det av mot Roslagens Hundbevakning och Bosses kontor. Här sitter lillen på rumpan och äter godis med Bosse.
Hmmm Roslagens Hundbevakning. Det låter väl som ett jobb som kan passa mig? Jaga bovar och bitas låter ju som något som skulle passa mig perfekt. Och snygg logga har dom också, för det är ju en schäfer precis som jag.
Se vad söt jag kan vara när jag ligger och tittar på min husse när han pratar med mig.
Sen passade jag på att ha lite dragkamp med farbror Bosse. Tycker att han är jätterolig för han leker alltid med mig eller ger mig godis när jag träffar honom.
Haha jag vann. Kan ni låta mig vara ifred med min älskade boll nu?
Sen när vi skulle åka hem så träffade vi en kille som tyckte att jag var den finaste hunden han någonsin sett.
Behöver jag tillägga att lille Huginn nu ligger helt utslagen vid mina fötter och sover. Nu blir det en lugn kväll, så får vi se vad vi ska hitta på för något imorgon.

Kommentarer
Postat av: Erika

He he, intensiv dag för lillen :). Kan tro att han kommer sova gott nu!

2010-02-01 @ 18:17:27
URL: http://erikaahlberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0